søndag den 5. maj 2013

Update!

Først og fremmest beklager jeg, at jeg ikke har skrevet så længe. Jeg har haft en rigtig dårlig periode, men nu håber jeg efterhånden det er ved at vende igen.

For det første tog det noget tid at komme mig over kursusweekenden med så ufattelig mange gode timer og indtryk. Samtidig har der været en hel masse andet frivilligt arbejde på programmet. Bl.a. er vi en lille gruppe der arbejder på at fremstille en pjece omkring borderline, som er nem at gå til for fx nydiagnosticerede og pårørende.
Derudover var der et enkelt foredrag på programmet, men det gik ikke helt som forventet - der kom ikke nogen tilhørere! Eller dvs. der kom nogen, men det var KUN fordi den anden foredragsholder havde inviteret sin familie og nogle venner, ellers havde vi stået der og blomstret. Så det var noget anderledes, men også meget intimt og hyggeligt.

Det der så har fyldt allermest og som jeg  også mistænker er årsag til nedturen, er at jeg (endelig) er startet i gruppe i DAT. Jeg har jo ventet på den nogen tid, men pludselig kom det rigtig tæt på og så tog jeg sgu mig selv i at have en masse fordomme om de andre! Heldigvis blev de manet til jorden, for jeg er kommet i en rigtig god gruppe med nogle søde piger. Problemet er bare at det er rigtig svært for mig at være der. Jeg har været der tre gange nu, og alle tre gange har jeg haft det værre når jeg gik derfra end da jeg kom :( Jeg bliver simpelthen så påvirket af de andre, ikke fordi de gør noget bestemt eller noget, men hvis de fx er frustrerede over noget, så tager jeg det til mig. Det er svært at forklare hvad det er der sker, men skidt er det i hvert fald. Samtidig har der også været længere imellem de individuelle samtaler end normalt pga. alle de her s**** helligdage, hvilket er rigtig svært for mig, når det går så skidt.

Heldigvis kommer jeg jo 'ud' næsten hver dag nu, fordi jeg går i skole tre dage om ugen, i DAT mindst én og som regel to, og så har jeg hest tre dage. Så faktisk er det kun lørdag hvor jeg ikke skal noget, og det er godt for mig. Når jeg har det skidt, skal jeg aktiveres, så jeg bliver afledt lidt fra tankerne.

Hesten er desuden blevet 'skiftet ud', fordi den anden for noget tid siden blev sat til salg og endte med at blive solgt. Tror den er kommet et bedre sted hen, for jeg kunne jo faktisk ikke rigtig styre den til sidst. Havde dog en af de sidste dage en rigtig god undervisningstime, hvor det viste sig, at det der betød allermest for vores ridning, det var at jeg slappede af. Men det var kørt helt i hårknude, så både hesten og jeg var totalt anspændte. Så det var god nok at det fik en ende. Jeg var dog så heldig at en anden i samme stald stod og manglede en part, og tilbød mig den, hvilket jeg skyndte mig at takke ja til! Det er en rigtig dejlig hest (også), som jeg tror jeg kan lære meget med. Vi har allerede haft rigtig mange gode ture sammen! :)

Det må vidst blive ordene for i dag, og så håber jeg at jeg nu er tilbage på sporet!

1 kommentar:

  1. Dejligt at høre fra dig igen!
    Jeg har ikke så meget tid lige nu, skal egentlig til at spise, men jeg ville alligevel lige lægge en kommentar, så du ved, at jeg læser med. Og tænker på dig :-)
    Jeg håber, du får fortalt om, hvordan det påvirker dig at være i gruppen? Så I kan finde ud af, hvad det handler om?
    Jeg kender godt det med at det tager lang tid at komme ovenpå igen efter sådan en weekend. Ja, bare en enkelt dag - for mig i hvert fald. Nå, maden kalder. Tænker på dig <3

    SvarSlet